Gezond afvallen hoeft niet moeilijk te zijn!

Gezond afvallen met een blijvende gewichtsafname en dat ook nog eens snel voor elkaar krijgen. Dat is de grootste wens van de meeste mensen met een overgewicht. 

In dit artikel gaat u binnen een paar minuten de methode ontdekken waarmee al reeds duizenden Nederlanders op een gezonde en snelle manier hun streefgewicht hebben behaald.

Het is met deze methode mogelijk om zelfs gemiddeld in één week 3 kilo vet te verbranden…

Het is bekend dat in Nederland meer dan de helft van de mensen te kampen heeft met overgewicht en hierdoor zou iedereen die hier mee te maken heeft over de juiste informatie moeten beschikken om met een gezonde levensstijl een slank en energiek lichaam te krijgen.

Hoe is het mogelijk om snel én blijvend af te vallen?

Afslanken is in principe niet moeilijk, maar het lijkt alsof het in de mensheid ingebakken is dat het bijna onmogelijk is en dat het daarom dan ook niet geprobeerd hoeft te worden.

We willen je er graag van overtuigen dat er echt een manier is om gezond en verantwoord (en zeker niet moeilijk) blijvend gewicht te verliezen.

Het is belangrijk om gezond af te vallen en daarbij als je eenmaal je streefgewicht hebt bereikt, dat vast te kunnen houden. Ook dan is het nog perfect mogelijk om in een korte tijd af te vallen.

Gezond afvallen door balans te vinden in de inname van calorieën

Gezond afvallen door balans te vinden in de inname van calorieënJe lichaam heeft nu eenmaal een dagelijkse hoeveelheid calorieën nodig om je gewicht wat je nu hebt te kunnen handhaven. Je lichaam verbruikt iedere dag deze hoeveelheid calorieën om te kunnen functioneren op de manier zoals je dat iedere dag doet. Daar zit een bepaalde balans in.

Die calorieën zijn je brandstof en je lichaam verbrand die energie tijdens al je dagelijkse activiteiten vanaf het moment dat je uit bed stapt en er ’s avonds weer in gaat.

Je lichaamsgewicht blijft dus stabiel als je net zoveel calorieën verbruikt als dat je binnen krijgt met eten en drinken. Al die calorieën worden dagelijks verbruikt en er is dan geen sprake van een tekort of een overschot.

Als je minder calorieën gaat verbruiken dan dat je inneemt, is het duidelijk dat de balans verstoord raakt en zal je in gewicht toenemen. Je lichaam slaat dit overschot aan energie op als vet.

Als je juist minder calorieën binnen krijgt of je gaat dagelijks meer energie verbruiken, dan heeft je lichaam een tekort aan energie en gaat je lichaam de opgeslagen energiebron (vet) aanspreken en verbruiken. Je lichaam gaat het vet omzetten in energie en je zal gewicht gaan verliezen!

Als je uiteindelijk dus minder calorieën binnen krijgt dan je lichaam nodig heeft, zal je slanker worden. Het dieet dat gebaseerd is op dit principe is het Cambridge dieet.

Snel én blijvend afvallen gaat niet altijd samen…

Dus eigenlijk kunnen we concluderen dat afvallen heel simpel is? Je volgt één of ander dieet en binnen een paar weken ben je flink wat kilo’s kwijt.

Natuurlijk kan dit, maar met de meeste diëten is het zeer lastig dit gewichtsverlies vast te houden. En dat is nou juist zo zuur. Je hebt je best gedaan en na een paar weken zitten de verloren kilo’s er weer aan… of erger, je bent zelfs extra aangekomen.

Je gewichtsverlies was slechts van tijdelijke aard en ‘je dieet heeft niet gewerkt’. Het heeft echter wél gewerkt, maar het is gewoonweg niet gelukt je gewichtsafname op de langere termijn vast te houden.

Zijn hier oorzaken voor te vinden en zo ja, wat zijn die dan?

  1. Het tijdelijke karakter van je dieet
  2. Het hebben van honger tijdens je dieet
  3. Het dieet geeft te weinig informatie voor de langere termijn

1. Het tijdelijke karakter van je dieet
Je probeert in een paar weken flink wat kilo’s af te vallen en valt daarna weer terug in je oude leefpatroon. Je keert weer terug naar je oorspronkelijke eetgewoonten en na afloop van die ‘hongerweken’ kom je in een snel tempo weer aan. Je lichaam en je geest hebben zich niet lang genoeg kunnen aanpassen aan de nieuwe levensstijl en keren weer terug naar hun oude staat.

Dat is één van de grootste problemen van het volgen van een dieet met een tijdelijk karakter. Het dieet zorgt er niet genoeg voor dat je je mentaliteit verandert ten aanzien van je nieuwe levensstijl.

tijdelijke karakter van je dieetEén van die diëten is het zogenaamde ziekenhuisdieet. Je krijgt tijdelijk zeer weinig calorieën binnen en je lichaam reageert daar extreem op door zeer snel gewicht te verliezen. Echter door het tijdelijke karakter van het dieet denkt je lichaam dat als je je oude eetpatroon weer hebt opgepakt dat er meer tijdelijke momenten van voedselschaarste zullen optreden. Je lichaam reageert daar op door bij inname van voldoende voedsel ‘extra’ reserves op te slaan en gaat in die periode zuiniger om met de energie die het krijgt. Zo ontstaat het bekende jojo-effect.

Het is dus erg belangrijk om op de lange termijn te kunnen profiteren van het effect van je dieet. Je dient je eetgewoontes geleidelijk aan te verschuiven naar een gezonder patroon met minder inname van calorieën. Een goed voorbeeld hiervan is het koolhydraatarm dieet waarbij je met behulp van gezonde koolhydraatarme recepten kunt afvallen door minder koolhydraatrijk voedsel te eten.

2. Het hebben van honger tijdens je dieet.

Diëten met een tijdelijk karakter moeten er voor zorgen dat je snel afvalt door je lichaam in een korte tijd van zeer weinig calorieën te voorzien. Dan eet je ook nog eens voedsel dat niet echt lekker is en dan vraagt je lichaam simpelweg om meer calorieën. Op dat moment krijg je honger en dan gaat je voorkeur niet echt uit naar groente of een gezonde salade.

honger tijdens je dieetJe grijpt weer terug naar de voedingsmiddelen die je lekker vindt en gewend was te eten voor je begon aan je dieet. Je krijgt juist meer trek in lekkere dingen als je die jezelf voor langere tijd ontzegt. Geef je dan toe aan die behoefte dan is het gebeurt met je dieet.

Waar het dus om draait is om niet te extreem je eetpatroon te veranderen. Je zal er iets langer over doen om je streefgewicht te bereiken maar je hoeft je lichaam niet teveel te kwellen om toch te kunnen afvallen. Stel je doel voor de langere termijn en verschuif je eetgewoonten stapsgewijs naar een gezonde leefstijl die je langer kunt volhouden.

3. Het dieet geeft te weinig informatie voor de langere termijn

Een dieet wordt vaak neergezet als dé methode om snel en heel makkelijk af te slanken. Dit is commercieel gezien erg belangrijk voor die partijen om de verkoop te stimuleren. Maar de achterliggende gedachte om voor de langere termijn je gewichtsverlies te kunnen handhaven wordt je niet bijgebracht.

Je hebt het dieet gevolgd voor een bepaalde tijd en je hebt niet de instructie gekregen hoe je het behaalde resultaat kunt vasthouden met een leefstijl voor de langere termijn. Je hebt niet geleerd wat calorieën precies zijn, hoeveel je er eigenlijk dagelijks van nodig hebt en wat nou het verschil is tussen de verschillende voedingsstoffen en het belang er van voor je lichaam zoals koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen en mineralen, etc.

Hoe val ik nu gezond af met een blijvend resultaat?

Volg deze 3 manieren en je zult gezond afvallen, ook voor de langere termijn!

1. Binnen krijgen van minder calorieën

Eet je dagelijks minder calorieën dan dat je verbruikt, zal je afvallen. Je creëert een tekort aan energie en je lichaam reageert daarop door je reserves aan te gaan spreken.

Wat echter belangrijk is met deze methode is er voor te zorgen dat je een voedingspatroon vindt dat je vol kan houden. De valkuil is het hongergevoel dat gaat ontstaan waardoor je de verleiding niet kan weerstaan om van die lekkere tussendoortjes af te blijven. Honger is op dat moment je grootste vijand en tijdens een vreetbui krijg je teveel calorieën binnen en ben je weer terug bij af.

2. Het verbranden van meer calorieën

Naast dat je dus de inname van calorieën kunt verlagen door er minder te eten kan je er ook voor zorgen dat je meer calorieën gaat verbruiken. Als je meer gaat bewegen zal je lichaam extra calorieën verbranden en bij een gelijkmatig voedingspatroon creëer je zo ook een tekort aan calorieën.

Je voedingspatroon blijft hetzelfde maar als je meer energie verbruikt dan dat je inneemt door bijvoorbeeld te gaan sporten zul je gaan afvallen.

3. Combinatie van deze twee: minder calorieën innemen én meer verbranden

Een combinatie van minder calorieën innemen én meer gaan verbranden door meer te bewegen is de beste én de snelste manier om er voor te zorgen dat je je gewichtsverlies realiseert voor de langere termijn.

Zorg er dus voor dat je gebruik maakt van een goed gebalanceerd dieet in combinatie met voldoende lichaamsbeweging. Het is gebleken dat je hiermee beter in staat bent je behaalde gewichtsverlies met succes te kunnen vasthouden op de langere termijn. En niet onbelangrijk: meer bewegen is natuurlijk altijd goed voor je algehele gezondheid!

Het vaststellen van jouw ideale calorie inname

Het vaststellen van jouw ideale calorie inname om gezond af te vallenOm je streefgewicht te bepalen en aan te kunnen geven wat de termijn is wanneer je je streefgewicht kunt bereiken is het belangrijk om vast te stellen wat jouw niveau van calorieverbruik is. Bij jouw te behalen streefgewicht hoort een hoeveelheid in te nemen calorieën en bijbehorend energieverbruik.

Als je dus weet wat de perfecte combinatie is tussen je energie inname en je verbruik kan je een strategie bepalen waarbij aan te geven is hoeveel je af kunt vallen en hoe lang je erover zult doen.

Als je dus snel wilt afvallen zal je kritisch naar je calorie inname moeten kijken. Stel voor jezelf geen drastisch laag niveau vast wat moeilijk blijkt vol te houden. Beter is het om gezond en gebalanceerd te eten en voor iets meer beweging te zorgen.

En met gezond en gebalanceerd bedoel ik dat je niet alleen kijkt naar de hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt, maar ook kijkt naar de voedingsmiddelen waarmee die calorieën binnenkomen en vervolgens hoe je die weer verbruikt. Als je extreem veel gaat sporten en hiermee heel veel energie verbrandt is het namelijk nog steeds mogelijk om af te vallen zonder gezond te eten…

De beste manier om snel en gezond af te vallen

Het is dus best mogelijk om snel te kunnen afvallen, maar het geheim zit hem in het op een gezonde manier behalen van je succes en dat vervolgens vast te kunnen houden.

Om snel, gezond en verantwoord af te vallen heb ik gebruik gemaakt van een revolutionaire methode waarmee al duizenden Nederlanders hun ideale gewicht hebben behaald: het VITADIS Slanker Leven Plan

VITADIS Slanker Leven Plan

One thought on “Gezond afvallen hoeft niet moeilijk te zijn!

  1. Nabila

    Ruim 3 maanden geedlen ben ik begonnen met dit programma. Het is mij heel goed bevallen, ruim 10 kilo kwijt, ik voel me een stuk fitter en het is heel goed vol te houden. Maar het belangrijkste is dat mijn suikergehalte die te hoog was terug is van 7.3 naar 5.6. En daar ben ik super blij mee.

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *